Turisme

Orpesa es transforma a l’estiu. Segons estimacions són més de 100.000 les persones que visiten la localitat durant juliol i agost. Els comerços estan plens, als supermercarts sempre hi ha cua i els serveis bàsics com els sanitaris es troben desbordats. Junt a Benicàssim i Peníscola, Orpesa és la població que més augmenta el nombre de visitants en temporada estival a província de Castelló.

El turisme ha sigut la base de l’economia, conjuntament amb la construcció, els darrers anys. L’agricultura ha anat perdent molta força i el sector industrial encara està per desenvolupar. En l’informe de Caja España referent al 2.009 es detallava que el sector serveis comprenia a més del 57% dels treballadors. L’industrial un 5%. I el 73,55% de les empreses del municipi estavan dedicades als serveis. Els més nombrosos eren els establiments de contrucció, sanejament i equipaments de la llar i el tèxtil.

Es tracta d’un turisme lligat a la construcció. L’activitat turística més solvent econòmicament és viure de vendre i llogar apartaments. No existeix un ferm sector turístic com a tal. La xarxa de locals d’oci, per exemple, és pràcticament nul·la. Els locals nocturns que hi ha oberts a l’estiu són els mateixos que a l’hivern. Orpesa ha rebutjat ser la seu de festivals de música tant importants com el FIB o el Viña-rock que desprès van acabar de traslladar-se a la veïna Benicàssim.

Els dos mesos d’estiu més l’última quinzena de juny i la primera de setembre és el que dura la temporada turística. No hi ha més infraestructura per al turisme que centenars d’apartaments buits tot l’any i vivendes de segona residència. Tot açò comporta que la part de la platja estiga abandonada a l’hivern i que els comerços del poble vejen reduits notablament els seus ingresos fora de temporada.

Des de l’ajuntament es segueixen prenent mesures per a incentivar el turisme. Una de les primeres mesures va consistir en declarar uns dies de l’any con “dies del turista” l’any 1964 o recolzar el Pla de Modernització Hotelera a principis de la dècada dels 80.

Actualment, s’assisteix a fires turístiques per tot el món per a donar a conèixer la població. L’any passat es van encertar diverses campanyes amb l’objectiu d’atraure més gent. “Un estiu sobre rodes” sortejava 3 vehícles entre els visitants que compraven als comerços del poble.

Deixa un comentari